محله ای با آرامش و رفاه در تهران

 محله الهیه

الهیه در منطقه یک و ناحیه 7 تهران و در بخش جنوبی میدان تجریش قرارگرفته است. منطقه الهیه در همسایگی محله‌های تجریش، پل رومی، قیطریه، زرگنده، محله حکمت، محله باغ فردوس، محله آرارات و کاووسیه قرار گرفته است. منطقه الهیه تهران به دلیل وسعتی که دارد، نگین تهران نام گرفته است، در ادامه به صورت کامل علت این نام‌گذاری را بیان خواهیم کرد. مهم‌ترین دلیلی که برای این نام‌گذاری می‌توان آورد این است که الهیه از محله‌های منطقه یک به حساب می‌آید. در ادامه به دسترسی های الهیه با محله های اطراف پرداخته ایم:

  • شمال غرب با محله های باغ فردوس و تجریش
  • از غرب با محله امانیه
  • از جنوب با محله زرگنده
  • از شرق با محله های قیطریه و حکمت

الهیه به بزرگراه های مهم تهران نیز دسترسی دارد:

  • در جنوب به بزرگراه صدر
  • در غرب به بزرگراه مدرس
  • در شرق به خیابان شریعتی

الهیه به چه معناست؟

محله الهیه تهران از جمله محله های تاریخی است که در دل تهران واقع شده است؛ قدیمی‌ها منطقه الهیه را با نام خورآذین می‌شناسند که به معنای شایسته است. در گذشته زمین‌های الهیه متعلق به محترم الدوله همسر امین الدوله بود، پس از گذشت سال ها و خرید این اراضی توسط میرزا جعفر حکیم الهی، این محله به نام «الهیه» تغییر یافت؛ به همین جهت باید گفت که الهیه به معنی الهی می باشد و از نام میرزا جعفر حکیم الهی گرفته شده است.

خرید آپارتمان در الهیه

اگر شما برای سکونت یا سرمایه‌گذاری منطقه الهیه را انتخاب کرده‌اید یا به دنبال خرید آپارتمان در الهیه هستید، به شما تبریک می‌گوییم چرا که الهیه با وجود بافت‌ ساختمان‌ها و برخورداری از آب و هوای عالی به بهترین گزینه برای افراد سرشناس و اتباع خارجی تبدیل شده است. برج‌ها و مجتمع‌های لوکس و عیان‌نشین هم‌چون نگینی در این منطقه می‌درخشند. با این حال هنگام خرید به این نکته دقت کنید که الهیه از مناطق شلوغ و پر ترافیک شهر تهران محسوب می‌شود.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

قلهک محله پر قنات دیروز محله لاکچری نشین امروز

رکود مسکن و ضررهای میلیاردی