باغ کارخانه کبریت سازی تهران

 

کارخانه کبریت سازی تهران

میتوان گفت اولین کارخانه ای که در ایران احداث شد، کارخانه کبریت سازی بود که در شمال تهران و در محله الهیه تاسیسی شد. این کارخانه که با همکاری ایران و روسیه فعالیت داشت، تا سال 1313 به کار خود ادامه داد. امروزه این کارخانه را با نام باغ کبریت سازی الهیه میشناسند که مانند بیشتر باغ های الهیه که جای خود را به برج های غول پیکر و آپارتمان های عظیم داده اند.

محله الهیه

الهیه یکی از مناطق لوکس و اعیان نشین در منطقه 1 تهران است. این منطقه در کنار محله هایی مانند تجریش، امانیه، زعفرانیه ومحمودیه، در دسته مناطق خوش آب و هوای تهران میباشد. محله اعیان نشین الهیه نه تنها به برج های بسیار لوکس خود جذاب است، بلکه مکان های دیدنی بسیار زیادی را در خود جای داده است. از مکان های دیدنی الهیه میتوان به باغ بزرگی که متعلق به فخرالدوله بوده است اشاره کرد. نام گذاری این محله به دست میرزا جعفر الهی نام گذاری شده است.

الهیه کجاست؟

الهیه در منطقه یک و ناحیه 7 تهران در بخش جنوبی میدان تجریش قرار گرفته است. محله الهیه در کنار محله های مهم دیگری نظیر محله تجریش، قیطریه، زرگنده، محله باغ فردوس، محله آرارات و کاووسیه قرار گرفته است. برخی محله الهیه را به نام نگین تهران می نامند. محله الهیه از غرب با محله امانیه، از جنوب با محله زرگنده، از شرق با محله های قیطریه و حکمت دسترسی دارد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

قلهک محله پر قنات دیروز محله لاکچری نشین امروز

رکود مسکن و ضررهای میلیاردی